Tietotekniikkayhtiö Prog-It Oy on ostanut Oy Tradeware 2000 liiketoiminnat.

Tietotekniikkayhtiö Prog-It Oy on ostanut Oy Tradeware 2000 liiketoiminnat. Liittämällä Tradeware ohjelmistot osaksi Prog-It Oy osaamista asiakkaiden kokonaispalvelu ja uudet käyttömahdollisuudet kasvavat. Prog-It Oy hakee vahvaa kasvua logistiikan-, ja huolinnan alan IT–ratkaisutoimittajana. Yhtiö nousee kaupan myötä kilpailemaan alan markkinajohtajuudesta. ”Tradeware-tuotteiden käyttäjille kauppa tuo vahvempia kehitysresursseja ja laajemman palvelukokonaisuuden.” toteaa Oy Tradeware2000 toimitusjohtaja Peter Rosenblad.

Tradeware2000

Tradeware2000 on Trade2010 IMPORT, EXPORT ja DOMESTIC -tuotteillaan yritysten huolinnan ja ulkomaankaupan tietotekniikan ja järjestelmien toimittaja. Trade2010-tuotteet ovat saaneet vankan käyttäjäkunnan ulkomaankauppaa harjoittavissa yrityksissä.

Ohjelmistot toimivat Windows-pohjaisissa järjestelmissä vienti- ja tuontikauppaa harjoittavien yritysten työkaluina. Ohjelmistoihin kuuluvat olennaisesti Tullin kanssa käytävä sähköinen sanomienkäsittely sekä liittymät materiaali- ja taloushallinnon järjestelmiin. Ohjelmistot tehostavat ulkomaankaupan laskutuksen, huolinnan ja tullauksen asiakirjojen tuottamista, kauppatapahtumien hallintaa sekä raportointia ja tilastointia.