Prog-It ostaa Tradeware2000 liiketoiminnan

Tietotekniikkayhtiö Prog-It Oy on ostanut Oy Tradeware2000:n liiketoiminnat. Liittämällä Trade-ohjelmistot osaksi Prog-It:n osaamista kasvatetaan Prog-It:n asiakkaiden kokonaispalvelua ja uusia käyttömahdollisuuksia.

Prog-It hakee vahvaa kasvua logistiikan ja huolinnan alan IT–ratkaisutoimittajana. Yhtiö nousee kaupan myötä kilpailemaan alan toiminnanohjauksen markkinajohtajuudesta.

Trade-tuotteiden käyttäjille kauppa tuo vahvempia kehitysresursseja ja laajemman palvelukokonaisuuden. toteaa Oy Tradeware2000:n toimitusjohtaja Peter Rosenblad.

Tradeware2000 + Prog-It

Prog-It Oy

Prog-It Oy:n liiketoiminta-alueita ovat ICT infran ylläpito, järjestelmäprojektit ja logistiikan erikoisjärjestelmät. Yhtiön keihäänkärkituotteena on Transport–tuoteperhe. Prog-It Oy on vakavarainen ja kannattava ICT-alan ammattilainen Helsingin talousalueella. Yhtiö työllistää runsaat 20 henkilöä.

Yhtiön toiminta-ajatuksena on asiakkaan ohjaaminen tehostamaan liiketoimintaprosessejaan tietotekniikan avulla. Arvoina yhtiöllä ovat pitkäjänteisyys, kohtuullisuus, positiivisuus, ihmisten arvostaminen, tuloshakuisuus ja vastuullisuus.

Tärkeintä Prog-It-henkeä on pitää asiakaspalvelun laatu ja asiakastyytyväisyys korkealla tasolla.

Yritys on perustettu vuonna 1994 ja on suomalaisten yksityishenkilöiden omistuksessa. Liiketoimintamme perustuu pitkäaikaisien asiakkuuksien kehittämiseen ja asiakassuhteita yritykseltä löytyy vuodelta 1994 asti. Kauppa ei vaikuta yrityksen omistukseen tai johtoon.

Yhtiön liikevaihto heinäkuussa 2013 päättyvällä tilikaudella arvioidaan olevan noin 2.4M€.

Oy Tradeware2000

Oy Tradeware2000 on Trade2010 IMPORT, EXPORT ja DOMESTIC -tuotteillaan yritysten huolinnan ja ulkomaankaupan tietotekniikan ja järjestelmien toimittaja.

Trade-tuotteet ovat saaneet vankan käyttäjäkunnan ulkomaankauppaa harjoittavissa yrityksissä.

Ohjelmistot toimivat Windows-pohjaisissa järjestelmissä vienti- ja tuontikauppaa harjoittavien yritysten työkaluina. Ohjelmistoihin kuuluvat olennaisesti Tullin kanssa käytävä sähköinen sanomienkäsittely sekä liittymät materiaali- ja taloushallinnon järjestelmiin. Ohjelmistot tehostavat ulkomaankaupan laskutuksen, huolinnan ja tullauksen asiakirjojen tuottamista, kauppatapahtumien hallintaa sekä raportointia ja tilastointia.

Lisätietoja, Ville Seppälä (Prog-It Oy hallituksen puheenjohtaja), 0400-468 490 ja Jani Lillberg (toimitusjohtaja) 0400-776 456.

Lisätietoja Trade2010-tuotteista
Asiakkaiden ohjelmistopäivitykset ja ohjeet (vaatii salasanan).