GDPR – sanoista tekoihin, osa IV

Pitääkö vielä vuonna 2019 asentaa virustorjuntaohjelma jokaiselle päätelaitteelle?

Mikä ei kuulu muille, kuuluu meille

Prog-It:n ydinliiketoimintaa ovat IT-ulkoistukset. Haluamme tarjota kaikille asiakkaillemme turvallisen ja luotettavan kumppanin kaikenlaisten IT-asioiden hoitoon. Olipa kyse sitten räätälöidyn ohjelmiston tuottamisesta tai helpdesk-palvelun ulkoistamisesta. Tietoturva on yksi olennainen osa IT-palveluita ja siksi esittelemme siihen liittyviä palveluita nyt tarkemmin.

Eivätkö kaikki ohjelmatkin ole jo pilvessä – miksi päätelaitteita pitäisi enää suojata?

Vaikka tietoturvatuotteet ovat kehittyneet kovaa vauhtia viime vuosina, ovat päätelaitteiden suojaukset edelleen tietoturvan perusta. Nykyään ei puhuta enää pelkästä virustorjuntaohjelmasta vaan ennemminkin tietoturvaohjelmistosta. Tämä siitä syystä, että tietoturvaohjelmisto sisältää useampia tasoja kuin pelkästään virustorjunnan. Älykäs tietoturvaohjelmisto osaa pitää huolta ohjelmistojen ajantasaisuudesta, ennaltaehkäistä haitallisen toiminnan laitteella ja suojata laitteen kriittisen tiedon.

Oleellista yksittäisen yrityksen kannalta on, että tietoturvaohjelmistojen asennus päätelaitteille on aina osa uuden laitteen asennusprosessia. Tämä tieto olisi hyvä olla esimerkiksi yritykselle erikseen määritellyssä asennuspöytäkirjassa. Onhan teilläkin jo sellainen käytössä?

Tietoturvalliset työkalut käyttöön

Perinteiselle päätelaitesuojaukselle on edelleen paikkansa tässä maailmassa. Tuotteet ovat kehittyneet ja niiden toiminnot laajentuneet suojaamaan myös selaimen ja sitä kautta esimerkiksi pankkiyhteydet, kun niitä käytetään.

Hyvä tietoturvaohjelmisto tarjoaa paljon muutakin kuin pelkän virustorjunnan – seuraavan sukupolven tietoturvaa, joka sisältää uhka-arvioinnin, koneoppimisen sekä proaktiivisen suojan kaikkia uhkia, kuten haittaohjelmia ja nollapäivähyökkäyksiä vastaan.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin puhutaan lisää. Kiinnostuneille yhteydenottajille luvassa pieni tietoturvallinen yllätyslahja!

Lue viimeisin uutiskirjeemme aiheeseen liittyen täältä.